19Νοέμβριος2017

A-energy

Βρίσκεστε εδώ: Home ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ 2013 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013 ΠΑΝΕΛ 28/11/2013 Πάνελ A

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ: ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Ανάπλαση της Πανεπιστημίου και επεκτάσεις Μέσων Σταθερής Τροχιάς μεταμορφώνουν το κέντρο της Αθήνας και τη ζωή των πολιτών

 

10

 

Οι αναπλάσεις στο κέντρο της Αθήνας, με κύρια αιχμή την περίφημη ανάπλαση της Πανεπιστημίου, σε συνδυασμό με τις υπό κατασκευή και τις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, αναδείχθηκαν στη διάρκεια του Επιχειρηματικού Φόρουμ: ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΩΡΙΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΕΡΓΑ, που πραγματοποιήθηκε στις 27-28 Νοεμβρίου, στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Όπως τόνισαν οι συμμετέχοντες, τα συγκεκριμένα δημόσια έργα, τα οποία βέβαια για να μπουν σε φάση δημοπράτησης και να ξεκινήσουν οι εργασίες, αναμένουν χρηματοδότηση, κυρίως από κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ, μπορούν να αποτελέσουν το σύμβολο μιας νέας εποχής και μιας άλλης, πιο ασφαλής, άνετης και φιλικής καθημερινότητας του πολίτη.

 

 

Σταθερές συγκοινωνίες – αστική ανάπλαση

 

2Το αισιόδοξο στοιχείο ότι οι νέες γενιές δείχνουν πιο ευαισθητοποιημένες όσον αφορά σε θέματα κλιματικής αλλαγής και για αυτό χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο τα Δημόσια Μέσα Μεταφοράς, κατέθεσε στην παρέμβασή του ο κ. Νικόλαος Παπαθανάσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑ.ΣΥ. Η δημόσια συγκοινωνία πρέπει πλέον να αντιμετωπιστεί ως μια σοβαρή και μοντέρνα υπόθεση, τόνισε ό κ. Παπαθανάσης, καθώς ο ρόλος της είναι να προσφέρει ένα κοινωνικό και έργο με χαμηλό κόμιστρο για τον πολίτη. Είναι γνωστό εξάλλου ότι τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς σε παγκόσμιο επίπεδο είναι φιλικά, άνετα και παρέχουν ασφάλεια στις μετακινήσεις ενώ ένα από κύρια πλεονεκτήματά τους είναι ο ακριβής χρόνος μεταφοράς. Το κύριο βάρος στον σχεδιασμό των νέων γραμμών και των επεκτάσεων που σχεδιάζονται πρέπει να ρίχνεται στους σταθμούς μετεπιβίβασης καθώς όπως τόνισε ο κ. Παπαθανάσης πρέπει να είναι ασφαλής και προσβάσιμοι από άλλα Μέσα Μεταφοράς και με χώρους πάρκινγκ για τα ΙΧ αυτοκίνητα.

 

422 χρόνια μετά την ίδρυσή της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ όραμα της εταιρείας είναι να συνεχίσει την αναγνωρισμένη πορεία της και στο μέλλον, τόνισε ο κ. Παναγιώτης Παπαχλιμίντζος, Γενικός Διευθυντής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. Όπως είπε ο κ. Παπαχλιμίντζος, το έργο της εταιρείας είναι γνωστό και οικείο στους Έλληνες πολίτες καθώς αποτελεί κομμάτι της καθημερινής τους ζωής. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ σχεδιάζει και ωριμάζει την επόμενη γενιά έργων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τα οποία αναζητείται η πηγή χρηματοδότησης.

 

 

 

 

7Στην παρουσίαση των μελλοντικών έργο ΜΕΤΡΟ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και στις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του τραμ αναφέρθηκε ο κ. Αντώνης Παπαμακάριος, Διευθυντής Μελετών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. Πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά την επέκταση του Μετρό στην πρωτεύουσα, ο κ. Παπαμακάριος παρουσίασε κάποια χαρακτηριστικά της ΓΡΑΜΜΗΣ 4, το μήκος της οποίας, με συρμούς χωρίς οδηγό είναι 33 χλμ. και έχει 29 νέους σταθμούς, με 5 σταθμούς μετεπιβίβασης για μετεπιβιβάσεις στις Γραμμές 1, 2 και 3. Θα εξυπηρετεί 570.000 επιπλέον επιβάτες ημερησίως και αυτό μεταφράζεται σε 1.93 εκατομμύρια λιγότερα οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως και 513 λιγότερους τόνους εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα ημερησίως. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι €3,3 δις, με τη Γενική Οριστική Μελέτη του Έργου να τελεί υπό εκπόνηση. Ωστόσο δίδεται προτεραιότητα στη δημοπράτηση για την κατασκευή του Τμήματος “A” της Γραμμής με μήκος 8 χλμ. & 9 Σταθμούς, με κόστος €1 δις και χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου τους 80 μήνες. Σε ότι αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον το μήκος της θα είναι 3,5 χλμ,, με τρεις νέους σταθμούς και προϋπολογισμό εκτέλεσης €350 εκ.

 

6

 

 

Ο κ. Παπαμακάριος τόνισε επίσης ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει στα σχέδια της και την υπογειοποίηση της Γραμμής στο Τμήμα μεταξύ των Σταθμών ΦΑΛΗΡΟ και ΠΕΙΡΑΙΑΣ, σε μήκος 1.4 χλμ. και με την προσθήκη 1 σταθμού, καταργώντας το εσωτερικό «εμπόδιο» της πόλης που δημιουργείται από την ισόπεδη γραμμή. Όπως είπε έχει εκπονηθεί η Γενική Οριστική Μελέτη και η δημοπράτηση θα προχωρήσει εάν βρεθεί χρηματοδότηση. Προϋπολογισμός €100 εκ. περίπου. Σε ότι αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Παπαμακάριος τόνισε ότι χρόνος έναρξης είναι το 2017, θα έχει 13 σταθμούς και θα καλύπτει 9.6 χλμ Γραμμής με 2 ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και θα εξυπηρετούνται 250.000 επιβάτες ημερησίως ή περίπου 75.000.000 επιβάτες ετησίως από τον πρώτο χρόνο της εμπορικής λειτουργίας. Δηλαδή θα επιτευχθεί εξοικονόμηση χρόνου μετακίνησης (με χρήση όλων των μεταφορικών μέσων) κατά 25.000.000 ώρες ετησίως, μείωση ατμοσφαιρικών εκπομπών κατά 115 ton. CO2 ημερησίως. Αναφερόμενος στις επεκτάσεις του Τράμ, ο κ. Παπαμακάριος παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της υπό κατασκευής επέκτασης της Α΄ φάσης προς Πειραιά, η οποία θα παραδοθεί σε δύο χρόνια, θα έχει 12 νέους σταθμούς, ενώ θα ανακατασκευαστεί και ο υφιστάμενος τερματικός σταθμός στην περιοχή του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.). Υπό μελέτη βρίσκονται οι επεκτάσεις της Β΄ φάσης προς Πειραιά, όπου προβλέπεται η σύνδεση κέντρου Πειραιά με Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα, η επέκταση Ελληνικού προς Αργυρούπολη, με σύνδεση για Μετεπιβίβαση στο Σταθμό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ του Μετρό. Στις αρχές του 2014 προβλέπεται η δημοπράτηση της επέκτασης του τραμ από το σταθμό του Πειραιά προς Κερατσίνι με 6 σταθμούς. Έχει διερευνηθεί η χάραξη του έργου, το οποίο προβλέπεται υπογειοποιημένο στο μεγαλύτερο τμήμα του Δήμου Κερατσινίου (περίπου 2,6 χλμ). Επίσης το 2014 δημοπρατείται και η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα στην Πλ. Αιγύπτου με παράλληλη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας.

 

 

9Την οριστική μελέτη του έργου ανάπλασης της κέντρου της Αθήνας με κύριο άξονα την οδό Πανεπιστημίου, παρουσίασε ο κ. Παναγιώτης Τουρνικιώτης, καθηγητής του ΕΜΠ, βασικός συντελεστής στην εκπόνηση της μελέτης του έργου, η οποία χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση. Το έργο προβλέπει τον ανασχεδιασμό της λεωφόρου Αμαλίας, ολόκληρης της ζώνης ανάμεσα στην Ακαδημίας και τη Σταδίου, καθώς και της οδού Πατησίων μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο, με κριτήριο την προτεραιότητα στον πεζό, την επέκταση του τραμ και την περιβαλλοντική ποιότητα του δημόσιου χώρου. Ένα έργο που απευθύνεται σε όλη την πόλη και τους επιβάτες των Μέσων Σταθερής Τροχιάς που συναντώνται στην Ομόνοια, το Σύνταγμα και το Μοναστηράκι. Όπως είπε ο κ. Τουρνικιώτης το έργο έχει φθάσει στην τελευταία φάση της ωρίμανσής και η δημοπράτηση του βρίσκεται στα χέρια της πολιτείας. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου προβλέπεται και η επέκταση της γραμμής του τραμ μέχρι τα Άνω Πατήσια, η οποία θα διασυνδέσει τη γραμμή του ΗΣΑΠ και θα εξυπηρετήσει πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα Πατήσια και η Κυψέλη.

 

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο κ. Αργύρης Δεμερτζής, Δημοσιογράφος

8